Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Aankomst in Beijing

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

29 Oktober 2012 | China, Peking

Op zaterdag hebben we het huis klaargemaakt voor onze 3 maanden afwezigheid. Wat op zich ook nog een klus is. Daarna hebben we lekker hutspot en boerenkool (Hollandse kost voor de laatste keer!) bij marieke en Rogier gegeten. Nog de even genoten van kleine Noor. Ze doet sssjjjt met haar armpje in de lucht als opa en oma met het vliegtuig gaan. Over 2 maanden gaat ze zelf ssssjt met het vliegtuig naar Bali, maar dat weet ze nog niet. Ze brachten ons uitgebreid weg en na het inchecken was het kusjes, knuffels en handkusjes en daar gingen we op naar Beijing.
De vlucht verliep voorspoedig mede omdat we om onduidelijke redenen ineens in een comfortabel klasse terechtkwamen. Toch effe lekker die 20 cm extra. De taxi bracht ons naar het Shatanhotel, een leuk hotel midden in een levendige wijk. We hebben even de omgeving verkend, wat gegeten en op tijd naar bed. Eerste potje yahtzee zit erop 1-0 voor Gonny.

Vandaag staat de verboden stad en het plein van de hemelse vrede op de agenda. We zijn benieuwd!!!!
Vanochtend waren we te laat voor het ontbijt en hebben we in een onooglijk tentje met stokjes stukjes kip, omelet en een onooglijk broodje zitten wegwerken. Nou ja, als je niet eet ga je dood. We zijn er klaar voor BEIJING HERE WE COME!

• 29 Oktober 2012 - 10:38

Marieke:

Ha opaatje en omaatje,

Dat klinkt goed! En goed dat het gelukt is om het 'verslag' er op te zetten. Easydepeasy!
    ! Yeah, chicken fol bleakfast!!
    Heel veel plezier in de verboden stad, en op het plein.
    goeten aan Mao Zdong..

kuskus