Gamedriven in Choberiver NP - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Gamedriven in Choberiver NP - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Gamedriven in Choberiver NP

Door: Gonny aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

28 Oktober 2014 | Botswana, Kasane

Halle familie en vrienden,
Kasane is een leuk plaatsje, ligt midden in Chobe NP en op een drielandenpunt. Namibië , Botswana en Zimbabwe, volgens mij heeft Zambia er ook nog iets mee te maken. We slapen in B&B Old House. Een heel leuke plek met 10 kamers en vooral leuke gasten en personeel. Veel info wordt uitgewisseld en dat is leuk!
Chobe NP is een NP van meer dan 12000 km2 en heeft geen hekken en loopt over in andere NP, waardoor er enorme hoeveelheid dieren is. Meer dan 80000 olifanten, de grootste cattle ter wereld.
Nou wij hebben ervan genoten. Gisteren hebben we een gamedrive gedaan van 7-19 uur in een terreinwagen met gids. Wat een ervaring, nou hebben we ook geluk gehad, maar we waren nog niet op weg of we zagen twee hyena's. Onze gids reed met de terreinwagen dwars de bush in. We vonden al snel een dood kadaver van buffel. De hyena's met bebloede bekken vraten er aan. Bizar. Daarna tientallen olifanten op de weg, in het water, naast de auto. Leeuwen, impala's, wild dogs, giraffen. We konden het bijna niet bijhouden. Jan bleek een heel goede animal watcher, want hij zag een luipaard. En tig andere dieren als eerste. Prachtig. Later zagen we drie leeuwinnen en met drie jongen. Bijzonder om te zien hoe zij met hun jongen omgaan. hippo 's, krokodillen, gnoes, kedoes nou ja we zijn inmiddels kenners. Vogels, zeearenden, maraboes, gieren noem het maar op. Top, top nog nooit zo mooi meegemaakt. Dit is echt een hoogtepunt, al aan het begin van onze reis.
Vandaag deden we rustig aan en maakten we een late middag bootcruise. Heerlijk relaxed, hippo's, krokodillen, olifanten en veel vogels. We vinden de natuur hier prachtig, nog niet vergeven door toerisme, leuke Botswaners. We vinden het hier fantastisch!!!
Morgenvroeg vertrekken wij zonder auto naar Zimbabwe naar de Victoria Falls. Het zevende wereldwonder van werelderfgoed. We mogen Zimbabwe niet met de auto in (geen licensie voor) dus hebben we transport geregeld. We blijven daar een nacht en komen donderdag hier weer terug.
Liefs Jan en Gonny

• 29 Oktober 2014 - 00:04

Marieke:

Ha opie en omie,
    Wat een enthousiaste verhalen en wat een beesten al gezien. Heftig hoor! Mooi en indrukwekkend zo te horen. De foto's zijn mooi (jammer dat we op ons handen moeten staan om ze goed te zien

• 29 Oktober 2014 - 00:07

Marieke:

geintje natuurlijk
    Hier alles goed. Saar is weer beter en superblij, Noor wil meer bewijs van leeuwen en olifanten
    Dus jullie hebben een missie. Geniet ervan, kus van ons

• 29 Oktober 2014 - 09:47

Ingrid:

ha Gon en Jan wat een belevenissen, we genieten mee
    enne...... we weten dat jullie op het zuidelijk halfrond zitten maar om dat te illustreren met de foto's op zijn kop.mmmmmmm
    maar op zijn kop zijn ze ook mooi

• 29 Oktober 2014 - 09:47

Ingrid:

ha Gon en Jan wat een belevenissen, we genieten mee
    maar op zijn kop zijn ze ook mooi

• 29 Oktober 2014 - 10:07

Lida:

Wat een dieren belevenissen, daar blijven wij bij achter vrees ik.
    Wij zitten inmiddels op Borneo en gaan morgen de jungle in om de orang oetangs te vinden ik hoop dat het lukt om die roodharen te zien.
    veel plezier en groet van ons

• 29 Oktober 2014 - 11:05

Nel Breed:

Fantastisch, zoveel dieren al gezien. Ik wist het, dit wordt de mooiste reis van jullie leven. Allemaal hoogtepunten. En morgen dus naar de Victoria Falls. Grappig dat wij daar ook waren. De weg ernaar toe was ook al zo mooi. Nog veel plezier en groetjes van ons.

• 31 Oktober 2014 - 10:14

Carla E:

Het kan bijna niet mooier worden jullie reis!!!Al lijken die Falls me ook geweldig.
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!
    groetjes

• 01 November 2014 - 16:00

Marijke En Will:

Jemig wat een beestenbende is het daar. Hartstikke te gek jongens wat een belevenis.
    Zijn benieuwd naar de Victoria Falls en jullie avonturen.
    Valt er nog wat te lopen daar?
    Liefs Marijke en Will