Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Victoria Falls

Door: Gonny Aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

02 November 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Ja, al lang niks gehoord hè? De wifi in Africa is overal aanwezig, maar doet het helaas niet altijd, daarom.
Even terug naar onze trip naar Zimbabwe. We gingen met een busje naar de grens, de nodige formaliteiten en reden toen met een ander busje naar Victoria Falls. Het landschap bleef hetzelfde er waren geen hekken en dus we reden weer van het ene naar het andere national park. Soms stopten we voor een kudde kudu's, wat olifanten en impala's. Prachtig, zomaar midden op straat.
We hadden een leuke B&B geboekt en om tien uur waren we bij de ingang. Heel eenvoudig allemaal, twee kassa's en geen rijen. Niet verwacht allemaal voor zo'n wereldwonder, maar allllaaahh. Het was inmiddels rond de veertig graden, dus eerst maar wat drinken. Toen de route uitgestippeld en wat waren we onder de indruk. Van alle kanten kun je dit natuurgeweld bekijken, op sommige plekken wordt je natgespoten, op sommige plekken zie je alleen bruis en op andere plekken kun je in de diepte kijken. Fenomenaal !!
De regentijd is weliswaar begonnen maar er is nog geen drup gevallen, dus eigenlijk was er weinig water. Dat zagen we later ook op de foto's. Men zei ons dat dit juist de goede tijd is omdat je meer van de natuur kan zien en betere foto's kan maken. Ik wil nog wel een keertje terug met volle bak.... Top!
Onze landlady had gezegd dat we zeker naar de Victoria Safari Lodge moesten gaan om op het terras te zitten en te eten. Nou doen dan, niet waar?
Tien minuutjes lopen bij ons vandaan was de achteringang. We kwamen dus bij een superdecadente, luxe lodge aan waar je op het terras naar een grote waterplas kijkt, en onder het genot van een wijntje zie je olifanten,buffels, maraboes en van alles en nog wat voorbij schuiven. We werden helemaal hyper. Daarna lekker luxe gedineerd en voordat we weggingen kwam de manager ons verzekeren dat er een taxi voor ons was gebeld, want je kan niet door het donker voor de wild animals. Of course, thank you.
We zijn ook heel blij met al die Afrikaners, vriendelijk, how are you today.., servicegericht en eerlijk, niet op je geld uit. Zo voelt dat tot nog toe voor ons. Leuk!
Ik vroeg aan de taxichauffeur waarom iedereen hier zijn schutting verhoogt met prikkeldraad. Is het hier zo crimineel? Hij was oprecht verbaasd. Hij zei, no madam this is a safe country, that is for the animals !!!! OK... Dat is omgekeerde wereld. De wereld is hier van de animals en de mensen passen zich aan en niet omgekeerd. Leerzaam.
Volgende dag zijn we naar de brug gegaan, die Zimbabwe deelt met Zambia . De beroemde bridge waar iedereen ineens van bungie jumpen houdt. We hebben met plaatsvervangende angsten gekeken hoe jongelui dat doen. Maar vooral ook van het andere uitzicht op de falls genoten. Weer een prachtig hoogtepunt in onze vakantie.
's Avonds waren we weer terug in Kasane en de volgende ochtend gaan we op pad naar Namibië

Tot gauw, Jan en Gonny

PS de omgekeerde foto's heeft geleid tot diepgaand onderzoek en wordt hopelijk wel of niet opgelost . Evengoed veel plezier.

• 04 November 2014 - 17:18

Nel Breed:

Ja, dit is echt fantastisch hè. De Victoria Falls, de Caprivistrook. Het komt ons allemaal bekend voor. Volgens ons hebben wij in dezelfde lodge geluncht bij de Falls. Was inderdaad super decadent. Maar ook leuk om eens mee te maken. We genieten van jullie reisverhalen. Heerlijk. Nog veel plezier verder. Groetjes van Herman en Nel