Etosha National Park - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Etosha National Park - Reisverslag uit Namutoni, Namibië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Etosha National Park

Door: Gonny aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

04 November 2014 | Namibië, Namutoni

Hallo allemaal,
Weer een vervolg van onze reis door Namibië. We starten onze reis door Etosha in de oost ingang Lindequist Gate. Tot nog toe hebben we alles kunnen rijden over asfalt.
Etosha is het grootste NP van Namibië en meet 22000 km2. Binnenin ligt een enorme grote zoutvlakte met daarin waterholes waar de dieren komen drinken. De kans hier dieren te zien is groot en het meest bijzondere aan dit park is dat je mag gamedriven in je eigen auto, dus geen 4WD maar ook onze Toyota. We rijden over kiezelwegen, maar dat gaat heel goed. We zijn van plan in de zuidgate er weer uit te gaan en dat is 150 km. Je rijdt ongeveer 20 km per uur, dus gaan we halverwege slapen in de enige lodge die er is. We hebben op internet gekeken en van de reviews werden we niet echt blij (er zouden veel bugs zijn, ik weet niet precies wat dat is, maar bedbugs weet ik wel) maar OK we doen het toch.
Bij de gate geïnformeerd of er plek was, ja OK. Wij rijden en spotten. Oooohhh, wat hebben we weer veel gezien. We waren nog maar net door het hek giraffen, impala's, gnoes etc. etc. Het leuke voor ons was dat de natuur (zeg maar habitat ) van de dieren hier totaal anders is dan in Chobe. Daar was bush en hier is steppe, savanne en zoutvlaktes. Veel meer overzicht. En... Ik moet zeggen Jan is de beste animalwatcher, die er is. Hij ziet op honderd meter leeuwen liggen, wildebeesten rennen, Afrikaanse honden en zebrakuddes. We vinden het allebei superspannend om te doen, vooral omdat je zoveel ziet. Het is nooit saai!
's Middags kwamen we aan bij de lodge en de kamer was prima. Slapen in de wildernis, alle deuren en ramen dicht, niet 's nacht naar buiten etc. Wel konden we lopend naar een watermolen en hier was een soort uitzichtpunt gemaakt en daar kon je 's avonds kijken. Wij erheen natuurlijk en zitten. Er kwamen en gingen meerdere mensen. Wij bleven zitten.... En ja hoor ineens tussen de bomen door kwamen zo'n 30 olifanten aangedenderd uit het niets. Wij waren met stomheid geslagen. Ze gingen lekker badderen en toeteren een hele familie. Opeens kwam er een rhino aangelopen en die veroorzaakte storing. Die bedreigde een van de jonkies, toeteren, blazen. Hij liet zich niet imponeren, terwijl hij veel kleiner was dan die volwassen supergrote olifanten. Nou fantastisch, wat een spektakel.
Vanochtend zes uur op naar de volgende 75 km naar gate zuid. Hopend op leeuwen of luipaarden!!!!! Veel wild weer gezien Gnoes, wildebeesten, zebra's, impala's, etc. etc. We komen een stel tegen die zeiden we hebben acht leeuwen, met bebloede bekken en drie luipaarden gezien daar en daar. Wij jaloers en zoeken.
Uiteindelijk zagen we meerdere leeuwen en later vooral een mannetjes leeuw en die wandelde, wandelde uiteindelijk over de weg vlak langs onze auto. Ik had hem bijna kunnen aaien en hij keek me aan. Ik heb het gefilmd, spannend en te gek. Filmpjes kan ik echter niet bijvoegen, dat lukt niet, maar kom ze thuis bekijken. Wat een feest!
Volgens ons is dit het eind van de safari's, we gaan nu verder met cultuur en natuur van Namibië op een andere manier. Wordt vervolgd.

Veel groeten van:

Armand en Michaela Dennis (voor velen bekend van Luipaard op schoot NOS) alias Jan en Gonny

• 06 November 2014 - 12:34

Marijke En Will:

Wij zijn stinkend jaloers wat jullie allemaal beleven en zien echt te gek jongens.
    Veel plezier en wij kijken uit naar het vervolg.
    Lieve groetjes

• 07 November 2014 - 09:32

Carla E.:

Wat een avontuur!!!Het is bijna niet te geloven.
    Hier intussen eindelijk Herfst. Tenminste qua temperatuur. Voor het eerst de dikke jas weer aan!
    Die hebben jullie voorlopig nog niet nodig.
    Geniet er maar van!
    Groetjes