Het noorden van het Noordereiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Het noorden van het Noordereiland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Het noorden van het Noordereiland

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

25 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal,
Ja, na een paar dagen begint het tot je door te dringen dat je in een ander continent bent. Er wonen hier 4,9 miljoen inwoners (moet je nagaan wij hebben er 17) waarvan 1,5 in Auckland. Dat was 9 jaar geleden toen wij hier waren nog zo’n 900.000. Nou dat was best te merken. Er was altijd al hoogbouw, maar nu ook files. En de halve stad ligt “in work”. Er landen daar per dag 3 cruiseboten met zo’n 3 a 4000 man. Niettemin is het een gezellige stad met leuke multi-culti eetgelegenheden. Veel Aziatische mensen en dus ook eethuisjes.
Als je stad uitrijdt is het nog even druk maar daarna wordt het al snel landelijk. We zaten daar in alle rust in Ruakaka aan zee en later reden wij naar Russell. Een plaatsje aan zee met een strand met tropische bomen en daarachter prachtige houten vrijstaande huizen. Heel mooi een beetje Paramaribo. We maakten daar onze eerste grote wandeling. Eerst een boottochtje met een pontje toen wandelen door de jungle en mangrove en als toetje een waterval. Nou dan heb je een topdag.
Vandaag reden we dwars over naar Kauri Coast door een prachtig landschap met boerenbedrijven. Nu zitten we op een camping vlakbij de grote kauri bomen. Daar gaan we morgen mee kennismaken, maar dat wordt nog een uitdaging want dat is nog 25 km door een forest met smalle, slingerweggetjes. Succes!!! En niet bang zijn, dat hoeft niet haha.
Tot de volgende keer

• 25 Februari 2020 - 10:46

Marieke:

Ziet er goed uit. Geniet!!
    Hier hebben we de ene storm na de andere.
    Veel plezier!!

• 25 Februari 2020 - 16:17

Karen Staal:

Klinkt weer fantastisch! Kusje uit Panama

• 25 Februari 2020 - 21:28

Els Thijssen.:

Mooie fotos geniet van deze reis, wij genieten mee.