Auckland en settelen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Auckland en settelen in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Auckland en settelen in Nieuw Zeeland

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

23 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora! Welkom in Nieuw Zeeland.
Maandag werden we naar Schiphol gebracht door Marieke en onze 3 kleindochters. De meiden waren wel een beetje boos, dat we zo lang weggaan. Maar natuurlijk vonden ze het ook gezellig ons weg te brengen, het was immmers vakantie. Na een hardvochtig en zwaaiend5 afscheid vlogen we in 6,5 uur naar Doha Qatar. Even lekker de benen strekken en daarna rechtstreeks naar Auckland. Nou ja, het is maar 16 uur, dus slaappilletje er in en gaan met die banaan. Ik kan je vertellen het is een hele zit, maar uiteindelijk viel het ons niet echt tegen. Heel speciaal om mee te maken dat het tijdens je reis 2x donker wordt. We waren dus woensdagochtend om half vijf in Auckland. Het ging allemaal soepeltjes, dit keer geen boetes van de milieudouane. Busje gepakt en rond 7 uur bij het hotel. Koffers afgeleverd en heerlijk gaan ontbijten in de stad. Daarna gewandeld en gekeken, wel een beetje wapperen natuurlijk en om 2 uur in de kamer. Tukkie gemaakt lekker gegeten en slapen. Heerlijk!
De volgende dag hele dag Auckland en een stadswandeling gemaakt. Hoogtepunt van de dag was de visafslag waar we bekaf op een kruk heerlijke inktvis en garnalen hebben zitten schransen. Wijntje erbij natuurlijk. Het lijkt al een beetje vakantie.!!!
En ja hoor vrijdag konden we de camper ophalen! Feestje! Nou daar ging wel aardig wat tijd inzitten en toen op naar de eerste de beste super om in te slaan. He, hé dat ging effe lekker.
Toen we wilden wegrijden met ons campertje sloeg de toeter aan en die hield niet meer op. Rood lampje, paniek, andere man erbij, wist het ook niet. Nou bellen dan maar naar de Maui (gelukkig had ik een nieuwe simkaart). Die man heeft ons telefonisch via gedraaide stoelen en handrem weer geluidloos op de weg gekregen.
Goddank, nou links rijden dan maar in de spits in Auckland. Ging goed, tot er weer een lampje brandde en Jan niet harder kon dan 30. Er zat ergens een limiet. Ik gestresst in de file weer Maui bellen, ja dan hadden we per ongeluk de limietknop aangeraakt. Wij tijdens het rijden dit weer opgelost. Ondertussen klooien met de navigatie. Poeh, poeh, twee provinciaaltjes op reis.!!!
Nou, uiteindelijk Ruakaka, een plaats in het noorden van het Noordereiland bereikt, een prachtige plek op de camping gezocht en toen de boel geïnstalleerd. De volgende dag hebben we als rustdag bestempeld en hebben we alles geinstallleerd, gewandeld, gefacetimed en orde op zaken gesteld.
Vandaag zijn we in alle rust gereden naar Russell (op aanraden van een campingvriend). De verrassing was dat we ineens met een ferryboot moesten, maar ja ... niet zeuren reizen is spannend. En nu staan we hier tegen de berg met een fenomenaal uitzicht te genieten. En is er eindelijk tijd voor een berichtje aan jullie. Zoals je ziet kost het even inspanning, maar dan heb je ook wat. Graag tot het volgende verslag. Liefs van ons

• 23 Februari 2020 - 11:06

Marijke En Will:

Hallo wereld reizigers, al gestart met een avontuur een camper die even zijn eigen gang ging. Een beetje jaloers zijn we wel hoor als we jullie zien zo zomers gekleed. Vandaag alleen maar regen en wind. Gisteren hebben we Ellen weggebracht naar Westerveld. Er stond een storm die naar haar was vernoemd heel bizar. Het was een mooie, warme herdenking. Voor de crematie had ik 5 valeriaan pillen geslikt ,ben niet in slaap gevallen maar was er wel rustig van geworden. Nu gaat het leven verder en gaan we er weer wat moois van maken. Wij kijken uit naar jullie volgende avontuur. Lieve groetjes van ons beide.

• 24 Februari 2020 - 16:47

Nel Breed:

Hallo JanenGonny,
    Wat leuk om ons zo op de hoogte te houden. Heerlijk om te lezen wat jullie allemaal nù al meegemaakt hebben. Best spannend! Ik weet wat het is, voor de eerste keer links rijden in een drukke stad. En dan die toeter die niet ophoudt. Hilarisch! Pjoe, en dan maar proberen om koelbloedig te blijven. Maar alles bij elkaar klinkt het fantastisch. Ik word 'n tikkeltje gezond jaloers op jullie. Lijkt me het mooiste wat er is. Vrij en blij "travelling around and see the world". Nog heel veel plezier en geniet er voor 1000% van,
    Groetjes van Herman en Nel