Johannesburg en Botswana - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Johannesburg en Botswana - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Johannesburg en Botswana

Door: Gonny Aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

26 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na ee supervlucht met Lufthansa met eindelijk eens een keer lekker eten, kwamen we redelijk uitgerust op Johannesburg aan. Naar de autoverhuur en ja hoor een supernieuwe, spiksplinternieuwe Toyota Corolla voor ons. Dat is pas echt lekker!
TomTom instellen en rijden maar via Pretoria naar Gabarone in Botswana. Alles verliep op rolletjes. Mooie tocht door het mijnen gebied van Zuid Africa. Mooi om te zien. Grens naar Botswana, altijd spannend. Nou het ging fantastisch stempels,betalen en
lachende douaniers. Makkie """
We hebben nog 20 km te gaan naar ons hotel in Gabarone, ha ha, lekker voor donker binnen.
Na15 km politieauto naast ons. Stoppen!... OK, what happens! Na veel gepraat blijken wij iets niet goed gedaan te hebben bij de border. Ja hoor everything OK... , nou uiteindelijk wij onder politie begeleiding terug naar de grens. Niet leuk, maar ja. Ik zei Jan, dit gaat om geld. Ze willen poen zien. Ha,ha.....

Uiteindelijk blijken wij de formaliteiten met de grens van Zuid-Afrika prima te hebben gedaan, alleen niet met de grens van Botswana . Dat is natuurlijk niet netjes en ja dan moet je weer in de rij, betalen, stempelen, invullen en vooral wachten. Nog een geluk dat we geen boete kregen van die jongetjes.
Eind van het liedje alles in orde, maar wij twee uur later op weg. Naar ons hotel in het donker ,niet kunnen vinden,stress etc.
Uiteindelijk lekker gegeten in het hotel en plannen voor morgen gemaakt.
We rijden over ongeveer de enige asfaltweg van Botswana van zuid naar noord. Goede weg, maar elke zijweg is onverhard. We ontmoeten koeien, geiten, en uiteindelijk ook struisvogels en olifanten. Wel spannend zo'n weg. Botswana is 16x zo groot als Nederland en telt 2 miljoen inwoners, waarvan er ca. 4000 blank zijn. Vind je het gek, dat mensen in de supermarkt uit hun dak gaat als ze ons zien lopen. Kindjes beginnen spontaan te huilen, niet leuk voor mijn oma-hart.
We zitten nu in het noorden van Botswana en gaan vanuit hier naar de Victoria Falls en Chobe NP. We hebben er zin in, wordt vervolgd.
Liefs Jan en Gonny

  • 26 Oktober 2014 - 20:15

    Astrid:

    Hi Gonny en Jan,
    Zonder spanning geen lol he?! ;-) ik volg jullie verhalen weer met veel plezier! Geniet er lekker van!!
    X Astrid

  • 27 Oktober 2014 - 00:06

    Nel Breed:

    Wat 'n heerlijk begin van jullie reis. Beetje spanning hoort erbij. Dat maakt het allemaal juist leuk. Ik word al helemaal jaloers als ik dit lees. Ik had niet verwacht dat jullie de eerste de best dag al in Botswana zouden zitten. Ooohwat is dat gaaf. Ik geniet met jullie mee. Inderdaad een asfaltweg en de rest is onverhard. Wouww, geniet ervan. Dit is nog maar het beginnetje. Nog heel veel reisplezier.
    Groetjes van Nel

  • 27 Oktober 2014 - 00:06

    Nel Breed:

    Wat 'n heerlijk begin van jullie reis. Beetje spanning hoort erbij. Dat maakt het allemaal juist leuk. Ik word al helemaal jaloers als ik dit lees. Ik had niet verwacht dat jullie de eerste de best dag al in Botswana zouden zitten. Ooohwat is dat gaaf. Ik geniet met jullie mee. Inderdaad een asfaltweg en de rest is onverhard. Wouww, geniet ervan. Dit is nog maar het beginnetje. Nog heel veel reisplezier.
    Groetjes van Nel

  • 27 Oktober 2014 - 00:06

    Nel Breed:

    Wat 'n heerlijk begin van jullie reis. Beetje spanning hoort erbij. Dat maakt het allemaal juist leuk. Ik word al helemaal jaloers als ik dit lees. Ik had niet verwacht dat jullie de eerste de best dag al in Botswana zouden zitten. Ooohwat is dat gaaf. Ik geniet met jullie mee. Inderdaad een asfaltweg en de rest is onverhard. Wouww, geniet ervan. Dit is nog maar het beginnetje. Nog heel veel reisplezier.
    Groetjes van Nel

  • 27 Oktober 2014 - 00:06

    Nel Breed:

    Wat 'n heerlijk begin van jullie reis. Beetje spanning hoort erbij. Dat maakt het allemaal juist leuk. Ik word al helemaal jaloers als ik dit lees. Ik had niet verwacht dat jullie de eerste de best dag al in Botswana zouden zitten. Ooohwat is dat gaaf. Ik geniet met jullie mee. Inderdaad een asfaltweg en de rest is onverhard. Wouww, geniet ervan. Dit is nog maar het beginnetje. Nog heel veel reisplezier.
    Groetjes van Nel

  • 28 Oktober 2014 - 09:25

    Carla E.:

    Grenzen zijn niet jullie sterke kant (Denk aan de banaan van Nieuw Zeeland) !
    Maar het lukt toch allemaal weer. Echte globetrotters zoals jullie zijn.
    Fijn dat verder alles goed gaat.
    Ben benieuwd naar de verdere avonturen!
    Veel Plezier.
    Groetjes Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janengonny

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22933

Voorgaande reizen:

17 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

19 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Out of Africa

27 Oktober 2012 - 19 Januari 2013

Our great adventure

Landen bezocht: