Westcoast National park en Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Westcoast National park en Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Westcoast National park en Capetown

Door: Gonny Aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

21 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve lezertjes,
Ja hoor we zitten in SA en zijn geland in Langebaan aan de Atlantic. Mooi plaatsje en we slapen in een appartementje bij zwarte mevrouw Lilly. Lilly is een schat en geeft ons steeds toetjes, haar man is professor en zij verdient een beetje bij met haar B&B. Langebaan is winderig en fris, zo'n 17 graden, dus een paar daagjes strand wordt ingeruild voor wandelen. We wandelen eindeloos langs het strand, op zoek naar een bijzonder eethuis. Wel een beetje op z'n Alandiaans, want het wordt weer klimmen, over rotsen, door zandbergen, afgelegen gebieden (wat door iedereen wordt afgeraden!), maar ja het is wel een
leuk eethuisje. Wat ons opvalt is dat iedereen hier zijn eigen wijn meebrengt naar een restaurant. Heel apart, glazen van het huis, ijsklontje van het huis, maar eigen wijn??? Bijzonder want de wijn is hier niet duur en het zijn alleen maar rijke blanken. Reden .... Weten we nog niet... Bijzonder is het wel.
Volgende dag wandelen we door het NP en spotten weer veel dieren. Dat is toch wat we het leukst vinden. De weg naar Kaapstad is prachtig, de Tafelberg is al van verre te zien.
We slapen in Tokay een dure buitenwijk van Capetown. Kaapstad is prachtig gelegen aan een baai en de Tafelberg in het achterland. De wijken er omheen zijn heel groen en voorzien van rijke huizen. De stad bruist en heeft alles, we waren getuige van de start van de Volvo Ocean race. Onze Nederlandse Carolien Brouwers doet hieraan mee, spectaculair. Het ademt hier luxe en blank. De eerste dag namen we zo'n hopon-hippoff (of zoiets) bus. Grandioos, overal uitgestapt en weer ingestapt. Hele dag zoet en een goed beeld van de stad gekregen.
De volgende dag zijn we natuurlijk ook naar Kaap de Goede Hoop geweest.
Bijzonder, had ik toch niet kunnen vermoeden toen ik hierover leerde in mijn schooltijd. Mooie kusten, leuke plaatsjes. En eindelijk honderd pinguïns gezien. In Nieuw Zeeland deden we er een week over om er twee te zien,
Het enige jammere is dat er heel veel wind stond en dus weer geen stranddagje inzat. Het was rond de 20 graden, maar teveel wind voor de cable naar de Tafelberg . Die hebben we dus niet kunnen doen. Helaas. Van hieruit gaan wenog twee dagen naar Stellenbosch en dan is het spelletje uit.
Jullie horen weer van ons, liefs Jan en Gonny

• 21 November 2014 - 22:16

Ingrid:

Ha alandjes
    Gelukkig op t eind weer een foto op zijn kop:-) het einde waar het begon
    We hebben genoten van jullie avonturen fotos en verhalen
    Goede reis verder, en graag zonder enge beesies veilig naar huis.
    Hier ontvangen met de vogelgriep
    Kus

• 22 November 2014 - 11:17

Lida:

Net jullie bericht gelezen, de wifi lukte niet zo goed in het zuidelijkste stadje van Maleisie.
    Goed te horen dat alles oke is bij jullie jammer dat het eind in zicht is maar dat geldt voor ons ook. we zijn vanmorgen over een brug naar Singapore gefietst en in de rij met ongeveer 5 duizend brommers voor de grens overgang in een bloedhitte dat was slecht voor de longen.
    Maar we zitten nu op een torenflat van een hotel en gaan de laatste dagen de stad bekijken.
    We spreken elkaar gauw.
    Groetjes

• 22 November 2014 - 13:25

Nel Breed:

Over je eigen wijn meenemen naar een restaurant. Dat hebben wij in SA niet meegemaakt maar wél in Australie. De reden daar was dat sommige restaurants geen drankvergunning hadden, dus het niet mochten verkopen. Dan nam je het zelf mee en dat was daar heel gewoon. Kaapstad vonden wij ook heel speciaal. Veel luxe en veel blank. Zo leuk om dat allemaal te lezen en zo herkenbaar. Nog ff relaxen en dan naar huis. Tot gauw.

• 22 November 2014 - 13:33

Nel Breed:

Ik heb de mail over kevin's vine beantwoord en je 3 foto's gestuurd. Maar ik krijg een automatische bevestiging dat je niet op kantoor bent. Als ik ze naar een ander mailadres moet sturen, moet je het ff mailen. Doeii

• 24 November 2014 - 08:44

Carla E.:

HE he eindelijk wat pinquins!!! Meer dan jullie in Nieuw Zeeland gespot hebben lijkt me!!
    Leuk hoor jullie verhalen. Nog een paar daagjes genieten he?
    Groetjes