Namibië en de okavango delta - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Namibië en de okavango delta - Reisverslag uit Grootfontein, Namibië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Namibië en de okavango delta

Door: Gonny Aland

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

02 November 2014 | Namibië, Grootfontein

De volgende ochtend op tijd op, tanken (daarvoor is niet altijd gelegenheid, dus vooruit denken), water inkopen en op pad. De eerste 60 km rijden we door het ons al een beetje vertrouwde Chobe park. We hopen nog wel ren beestje hier en daar mee te pakken.
Nou, dat lukt natuurlijk. We spotten veel olifanten, giraffen, impala's en een grote struisvogel. Oh, was is dat leuk en spannend.
Via de Ngomobridge bereiken we de grens van Namibië. We letten extra goed op om niet weer in de fout te gaan en het verloopt vlekkeloos. Zijn achteraf nog extra blij met de stempeltjes, anders hadden we nu wel problemen gehad. De volgende 300 km blijft het dieren spotten, afgewisseld met dorpjes (nou ja, gehuchten) met lemen hutjes en rieten daken. Mensen die langs de weg enorme afstanden moeten lopen met wateremmers hun hoofd of hout. Vrouwen nog traditioneel gekleed. Dorpjes soms zonder water en electriciteit. Wati is het gaaf om dit vanuit je eigen auto, op je eigen manier te kunnen zien. Soms stoppen we en rennen de kinderen op ons af. Ze zijn verlegen en zeker niet brutaal, zoals je soms ziet. Ik moet even snoepjes kopen, want ik heb alleen fishermans friend en daar zijn ze niet zo van.
We willen nog naar de Okavango delta. Een prachtig natuurgebied met ik geloof drie rivieren, die hier samenkomen. In de delta zijn plenty of krokodillen en hippo's.
We slapen in Divundu en regelen per ongeluk een prachtige lodge voor een spotprijsje. Zo zitten we in een kamer met buiten- en binnendouche en een badkuip op pootjes. Ha, ha we voelen ons net prins Bernhard! Als ik uit mijn raam kijk zie en hoor ik de hippo's.
We nemen een lekker dagje rust, zwembadje, lezen, wassen en internetten (nou dat lukte dus niet, maar ja) en aan het eind van de middag maken we een bootcruise. We zien een paar kroko's en heel veel van die supergrote, schreeuwende nijlpaarden. Best spannend met je kleine bootje.
Vandaag reden we van de Caprivistrook naar Tsumeb zo'n 500 km over een en dezelfde weg. Wel asfalt, zijwegen zijn grind, en weer veel rieten hutjes en mensen langs de weg. Geen wild meer gezien, helaas! In Namibië (Duitse kolonie ooit) staan veel hekken langs de weg. Morgen gaan we richting Etosha NP. We zijn benieuwd en houden jullie oude hoogte.
Liefs van ons!

• 04 November 2014 - 09:08

Carla E.:

Wat een fantastisch avontuur beleven jullie toch!!!
    Mooie foto's!!!! Zou er zo heen willen!
    Maar daar ben ik denk ik niet 'moedig " genoeg voor!
    Maar ik reis lekker met jullie mee!
    gr
    Carla

• 04 November 2014 - 09:57

Lida:

Wat goed jongens met jullie reisverhalen zitten jullie ons wel lekker te maken.
    Wij moeten er ook maar eens over denken om die kant op te gaan.
    Met ons is alles oke we vliegen morgen terug naar het vaste land en fietsen dan richting Singapore.
    Groeten en genieten.