Akaroa, Christchurch en afscheid van New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Akaroa, Christchurch en afscheid van New Zealand - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Akaroa, Christchurch en afscheid van New Zealand

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

22 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hi, how are you. Nice to see you again!
Akaroa ligt 80km van Christchurch op een peninsula en het leek ons een mooie plek om de laatste dagen in de camper door te brengen. Dat bleek ook zo te zijn, een rustig badplaatstje met mooie wandelingen, uitzichten en mooi weer. We vierden onze 39e trouwdag hier met een etentje en keken terug op onze NZ ervaringen.
NZ is een prachtig land met vele landschappen op betrekkelijk korte afstanden. Voor elk wat wils, je moet echter wel de hele dag keuzes maken want in elke bocht wel wat te zien of te wandelen. We hebben genoten van de natuur, de relaxte mensen en de zeedieren. De wilde beesten zoals apen, krokodillen, spinnen en sprinkhanen hebben we wel een beetje gemist. Het leven in de camper is bijzonder goed bevallen. Op 7,2 meter heb je alles. We hebben dan ook weemoedig afscheid genomen.
De laatste drie dagen sliepen we in Le Petit Hotel in Sumner. Dat ligt 12 km van het centrum van Christchurch aan zee. Wat ons onmiddellijk opviel hier waren de enorm slechte wegen. Diepe kuilen, gaten in weg etc. Ineens viel het muntje, dit waren de gevolgen van de eartquake. En toen zagen we ineens veel meer. We zijn echt geschokt door wat hier gebeurd is. Het hele historische centrum van Christchurch ligt in puin. Ze hebben nu een soort centrum gebouwd van containers, waar winkels in zitten. Ziet er nog best leuk uit, maar als je mensen spreekt zijn ze er nog zo vol van. Velen moesten hun huizen uit en kunnen niet meer terug. Onze hotelbaas was thuis en zijn hotel mankeerde niks, maar alles en dan ook alles glazen, borden,schilderijen, ruiten was kapot. En dan had hij nog geluk, want bij anderen was het vele malen erger. Het is hier echt een trauma . Na februari 2011 zijn er minstens 1000 naschokken gevoeld. Je kan je wel een beetje voorstellen hoe de paniek er hier inzit.
Nou de koffers zijn gepakt en we vliegen vandaag in elf en half uur (denk je al aardig in de richting te zitten) naar Bali. Marieke en haar gezin vliegen al. We hebben er zin in!
Helaas stuur ik dit jaar geen kaartjes met kerst zoals jullie van mij gewend zijn (!) maar deze keer een heel persoonlijke kaart
Wij wensen jullie allemaal een Merry Christmas en vooral ook een Happy New Year. Kus, kus.
Kijk uit naar de Indonesische story, wordt vervolgd.

• 23 December 2012 - 07:45

Familie Karman:

voor jullie dezelfde goede wensen!! hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar! Groetjes Astrid en familie!

• 23 December 2012 - 10:00

Anné En Joke:

Lieve Gon en Jan,

ook voor jullie hele gezellige kerst en een sprankelend 2013, maar vooral genieten van de tijd met je complete gezin in Indonesië, heel veel plezier en groetjes van ons,

Anné en Joke

• 24 December 2012 - 11:32

Lilly Van Geen:

Lieve Gonny, heb via Maudy je weblog gevonden en je laatste 2 verslagen gelezen. Wat moet het heerlijk zijn zo te reizen!! En dan nu naar Bali, prachtig en heerlijk met je gezin! Uniek!! Ik wens jou, Jan, je kinderen en kleinkind heel fijne feestdagen! En een beter einde van 2012 en begin 2013 kan je met elkaar niet hebben. Veel liefs, Lilly

• 24 December 2012 - 16:13

Margot:

Hoi Gon en Jan ,

Wij willen jullie even hele fijne Kerstdagen wensen met Marieke,Rogier ,en niet te vergeten Noor,
    En een heel Goed en Gezond 2013,het kan niet beter beginnen zo met elkaar!!!

Fijn dat de reis zo goed is verlopen is voor Marieke en Rogier maar zeker voor Noor.
    Veel plezier en een mooie tijd daar met zijn allen.

Liefs en Groetjes,
    van ons.
    Gerard Margot

• 25 December 2012 - 00:30

Rob&Carla:

Lieve Gonny, Jan en de rest van de familie.

Fijne kerstdagen en alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Blijf vooral genieten van jullie fantastische reis.

Groeten Rob&Carla

• 26 December 2012 - 21:50

Henk En Leny Dekker:

Gonny en Jan,

Wij genieten van jullie verhalen en we wensen dat jullie met ze allen een leuke tijd hebben op Bali.

Dat we jullie het allerbeste toe wensen voor 2013, is vanzelf sprekend.

Groeten uit een koud en nat Velsen Noord, Henk en Leny