Pinguïns, gletsjermeren en zalm - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Pinguïns, gletsjermeren en zalm - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Pinguïns, gletsjermeren en zalm

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

17 December 2012 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hi Guys,
In Dunedin zie je zeeleeuwen, enorme albatrossen, prachtige baaien en ..... Pinguïns! Je kan voor 20 dollar opeen tribune naar pinguïns kijken. Nou, dat vonden we toch effe teveel VVV. Dus togen we met het boek in de hand naar verlaten stranden waar ze ook komen. De tochten erheen waren spannend en inspannend en zeker de moeite waard, maar helaas geen pinguïns. Hier zijn we drie dagen zoet mee geweest (poeh, poeh, wat een stress!). Bij nadere bestudering van het leven van de pinguïn bleek, dat die beestjes zo schuw zijn dat als er maar iemand op het strand is, zij echt niet komen. OK, dan gaan we in de bosjes liggen. En ja, hoor we hebben er vier gespot. Zie foto's. Prachtig om te zien.
Daarna reden we door naar de omgeving van mt. Cook. Het hooggebergte. Wat ons vooral boeide waren de prachtig blauwe gletsjermeren. We hebben een paar dagen in Lake Tekapo
gestaan, een helblauw meer van 88 vierkante kilometer. Te mooi voor woorden, blauwe meren, besneeuwde toppen, prachtige sterrenluchten en mooie wandelingen.
Wat we onderweg ontdekten is dat in die hooggelegen meren zalm wordt gekweekt. We waren in de hoogstgelegen zalmfarm on the planet. Je hebt nog nooit zulke lekkere sashimi gegeten. Sashimi eten in de camper, dat is toch echt lachen. Heerlijk. We gaan nu richting Oostkust om nog een paar dagen aan zee door te brengen. Donderdag leveren we de camper in in Christchurch en blijven we daar nog drie dagen in een hotel.

• 18 December 2012 - 12:44

Marieke:

Pinguins? Ik zie helemaal geen pinguins..
    oh ja die kleine zwarte vlekjes daar ja, nu zie ik ze...

kus en tot over vijf nachtjes..

• 18 December 2012 - 21:47

Astrid:

Hoi Gonny en Jan,

Ik geniet erg van jullie reisverslagen! Heel leuk om zo een beetje met jullie mee te mogen leven! Nog even en jullie kunnen jullie kinderen en (vooral?!) Noor weer in jullie armen sluiten (ik weet hoe het werkt Marieke, als er kleinkinderen zijn tel je als kind niet meer echt mee maar ach, hoe erg is dat?) ik wens jullie ongelooflijk veel plezier op Bali straks! Over 5 dagen vertrekken wij ook naar het verre oosten:-)

Bye, fijne feestdagen met elkaar en leuk dat voor ons en voor jullie 2012 zes uurtjes korter duurt dan voor degenen die in Nederland blijven;-)!

Groetjes Astrid

• 19 December 2012 - 11:14

Ingrid:

Ha Jan en Gon
    nou ik heb de bril opgezet: en de pinguins gespot!!!!
    het ziet er wel top uit hoor, dat nw zeeland; wil ik ook wel heen!
    Jullie geen kerstjkaart dit jaar:
    bij deze; top feestdagen en een gezond 2013
    ( als we er nog zijn na 21 december--> einde Maja kalender)

• 19 December 2012 - 19:33

Nel Thijssen:

Hoi Gon en Jan!
    Je weet toch wel zeker dat je pinguins hebt gezien, he? Kan van alles wezen, zo ver weg! Zag wel een zeehond........
    Maar wat een ervaringen deze vakantie, geweldig. Leuk om erover te lezen en (een beetje) mee te genieten. Wensen jullie nog heel veel plezier met de kinderen en kleinkind Noor op Bali! En.....
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG VANDAAG!! Maak er een gezellig feestje van.
    Hartelijke groet van Nico en Nel th.

• 20 December 2012 - 11:20

Carla:

Goed joh, die pinquins!!! Is ons helaas niet gelukt! Wij verdomden t ook om op een tribune te gaan zitten. Soort zeehondenshow van Artis.
    En die zalm, Ja, zo heerlijk en vers krijg je ze nergens!!!
    We krijgen steeds meer zin om weer eens terug te gaan!! Leuk om t op deze manier nog eens te beleven. Geniet er nog maar lekker van die paar dagen, en dan HET GROTE WEERZIEN!
    Ook op Bali nog veel mooie uurtjes samen gewenst. Fijne Kerst en een goed begin( Lijkt me ook heel bijzonder Oud en Nieuw op Bali!!)
    groetjes
    Carla