Stoere vissersmannen, massage en snapper eten - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Stoere vissersmannen, massage en snapper eten - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Stoere vissersmannen, massage en snapper eten

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

16 Januari 2013 | Indonesië, Lembongan

Vanuit Ubud maakten we een prachtige tocht naar Lovina door de eeuwenoude rijstvelden van Bali. In Lovina namen we een mooi hotel direct aan zee en met groot zwembad. Het grote genieten kan beginnen en we wachten op Maarten. Op een mooie ochtend staat hij ineens voor ons. Het weerzien en bijpraten was heel leuk.
's Avonds aten we in een warung en kwamen we in gesprek met een visser. De deal was snel gemaakt. De mannen gingen om zes uur 's morgens vissen met een lokaal vissersbootje met bamboo zijarmen. Ze moesten hiervoor 35 km uit de kust varen. Marieke, Gonny en Noor maakten er een meidendag van. Het werd een topdag. Er moesten gevechten gehouden worden met de enorme vissen die zij vingen. Aan het eind van de middag stonden de onbestorven weduwen aan de kade om de stoere zeemannen in te halen. 's Avonds aten we met elkaar de prachtige dorades, klaargemaakt op Balinese wijze.
Noor is echt fantastisch, een wereldreiziger in de dop. Ze slaapt en eet overal. Ze geniet van alle aandacht die ze krijgt. Leert nieuwe woordjes en ontdekt elke dag nieuwe dingen, bomen, gekko's, bootjes, hagedissen etc. Etc. Heerlijk om mee te maken!
Vanuit Lovina maken we weer een prachtige tocht dwars over het eiland langs de Batur en eindigen in Padangbai. Hier zijn een aantal bountystrandjes met palmbomen, hoge golven en prachtig wit strand. Tussen de middag eten we lekker een paar pas gevangen snappertjes weg. Primitief maar heerlijk, daar houden we juist zo van.
In ons hotel werd een masseur met Magic fingers aangeprezen. Een oude, beetje mysterieuze man. Ik ga het doen dacht ik. De Magic fingers waren er wel, maar hij was ook met poeder en olie in de weer .....????.... Aan het eind zei hij India?..... Ik zei yes en toe kneep hij keihard in mijn voorhoofd. Ik kwam thuis en Jan zei, je hebt een stip op je voorhoofd...... OK !!!afwassen..... . Hij had me gewoon een bloeduitstorting geknepen. Ik heb vijf dagen met stip op mijn voorhoofd gelopen, tot grote hilariteit van het gezin. Ik voelde me wel een beetje mishandeld.
We besloten naar Nusa Lembongan te gaan. Een klein eilandjes voor de kust van Bali. Hier lijkt de tijd te hebben stil gestaan. De bewoners houden zich bezig met het kwekenvanzeewier. Mooie stranden, brommertje huren,surfplankje we vermaken ons hier prima. Opa en oma zitten aan zee, de jongens een straatje verder in een spiksplinternieuw bungalowparkje. Helemaal top!
Langzamerhand komt het eind ons avontuur in zicht. We genieten nog steeds en ik houd jullie op de hoogte!

• 16 Januari 2013 - 19:36

Anné En Joke:

Lieve mensen, wat fijn om jullie zo te zien geniten. Wat een leuke foto's en die Noor - wat een stoere schat. Geniet nog maar van het laatste stukje van jullie geweldige reis want het is zo voorbij en dan zitten jullie weer in de kou in de Pijnboomstraat. Wij staan op het punt om naar Scheffau te gaan, we vertekken a.s. vrijdag. Nog heel veel plezier en wanneer wij weer terug zijn zijn jullie dat ook volgens ons, dus geniet nog maar en tot eind januari.

• 17 Januari 2013 - 16:21

Rob&Carla:

Hoi allemaal, wat fijn dat jullie zo genieten van jullie wereldreis, het is hier koud en er ligt weer sneeuw.
    Ik zie dat Jan op de foto in het bootje als stoere zeeman niet blij kijkt.
    Voor de rest genieten wij van jullie prachtige reis verhalen.