Kauri bomen en Coromandel - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Kauri bomen en Coromandel - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Kauri bomen en Coromandel

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

28 Februari 2020 | Nieuw Zeeland, Dargaville

Hey you guys, how are you today?
Nou, I’am fine thank you. Zo begroeten de Nieuw-Zeelanders je met opgewekte stem. Aardige mensen, maar om ons nou nog guys te noemen. Nou ja, je past je aan toch?
Vriendelijk zijn ze zeker, er is een verschil tussen de echte Maori en blanken. Ik weet niet of ik dat nog mag zeggen, maar we zien het. De Maori zijn echt zo’n oervolk, te dik en relaxed. De NZ-erg zijn vooral stoer met pet, baard of sik, grote laarzen en stoere auto’s. in de supermarkten is van alles te koop als je tenminste in een stadje bent, van de week begon een kassamevrouw van mijn leeftijd met lang zwart haar en vol tattoos een leuk gesprekje over de toastjes die we kochten. Nou, die waren zo lekker, goede keus. Haha, en nog waar ook!
We waren in op de camping in Kathu en gingen naar het bos met de supergrote Kauri bomen. Die worden trouwens bedreigd door een virus, waardoor vele bomen al zijn gestorven. Ieder die de Bush betreedt moet daarom door een soort mond-en-klauwzeer bad voor de veiligheid. De bomen waren echt indrukwekkend om te zien. Speciaal voor onze kleinkinderen hebben we geprobeerd de boom te omarmen, zoals op het kabouterpad maar helaas wilde dat niet lukken. Kijk maar naar de foto’s.
FaceTimen is extra moeilijk omdat we 12 uur verschillen in tijd met Nederland. Bovendien zitten Maarten en Karen in Panama en dat scheelt 18 uur. Hoe ga je dit doen?
Sinds gisteren zitten we in de Coromandel, dit is oostelijk van Auckland. Een prachtig tropisch gebied met vele uitzichten op zee. Hier zijn vele wandelingen te doen. Er zijn zowel rotsen- als zandstranden. Morgen gaan we mosselen zoeken.
We zitten wel een beetje in de stress, ja echt waar poeh, poeh!! Want er is hier op elke plek zoveel te zien en te bekijken dat we steeds moeten kiezen, blijven we hier nog een dagje of gaan we verder. Onderweg vind je ook steeds mogelijkheden om bijvoorbeeld naar een waterval te lopen. Aangegeven wordt op het moeilijk of makkelijk is, hoe lang het duurt. Het is goed aangegeven en het klopt ook nog. Wat moet je dan doen? Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Maar we gaan er wel uitkomen, hoor!
Nou zoals jullie zien komen we er steeds meer in en genieten we volop.
Veel liefs van ons en tot de volgende keer maar weer.

• 28 Februari 2020 - 16:01

Marijke En Will:

Hallo wereldreizigers, weer een leuk verhaal en mooie foto's. Jullie lijken bij de Kauri bomen wel 2 piggelmee's . Nog geen last van de corona virus. Het lijkt de hele wereld wel te besmetten. In Nederland zijn de eerste 2 al geconstateerd. Voor alle zekerheid heeft Will bouw mondkapjes gehaald, niet voor de carnaval en absoluut niet om te klussen, zal voor geen meter helpen maar ach het geeft hem een veilig gevoel.
    Verder gaat het ons goed. Als het morgen droog is gaan wij wandelen in het bos.
    Het volgende verslag, veel plezier allebei.liefs Marijke en Will.

• 29 Februari 2020 - 14:07

Nel Breed:

Hoi globetrotters, Fantastisch om jullie verhalen te lezen. En dan toch nog stress hebben. Haha, zal wel meevallen. Jullie hebben nog zeeën van tijd. Gewoon nog meer onthaasten!! Gaaf hè, om in een compleet andere wereld te leven. Veel relaxter dan bij ons, alles gaat in een veel rustiger tempo. Geniet maar lekker van zon, zee, strand en bossen. het is hier bar en boos, veel wind en regen. Groetjes van Herman en Nel

ps Er zit bij mij steeds een irritante reclame van KPN half over jullie website, tekst en foto's heen waardoor ik de foto's maar half kan zien. Weet iemand hoe ik die weg krijg. Heb al van alles geprobeerd.
    Doeii

• 01 Maart 2020 - 23:08

Carla Elmers:

Hoi Gon en Jan

Wat is het toch prachtig daar!!! Jaloers!!!

En wat naar van die bomen. Ze zijn wel 1000 jaar oud en dan nu zo n virus! Triest hoor.

Ga nog maar veel zien daar. Ik geniet van jullie verhalen!! :)

PS en jullie camper ziet er ook mooi uit! Lekker buiten koken1