Good and bad times - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Good and bad times - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Good and bad times

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

21 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hi guys in Holland,
We share the good and bad times. Ik heb geleerd op school om een slecht nieuws gesprek altijd eerst te doen. Nu kies ik toch voor de good times, mede ivm de chronologie.
Wat hebben we het leuk in Qeenstown, we wandelen uren langs het meer en eten op een gezellig terras alsof we aan de cote d’Azur zijn. Heel leuk stadje.
We gaan toch zuidelijker want we willen de Doubtfull Sound doen. We gaan naar Te Anau, vanuit daar gaan we een uur varen over Lake Tanu, het grootste meer van NZ en ook het diepste 475 m, daarna een uur met de bus door een dicht regenwoud en dan 3 uur varen door de fjordenl Dit valt allemaal onder World Heritage, maar is zo super mooi!!! het regent hier 200 dagen per jaar en wij hebben prachtig zonnig weer. Wel lange broek en jackies aan maar fantastisch. We zitten de hele dag aan dek en genieten enorm. Een topdag!!
En nu the bad News!
En toen kwam er bericht van ons reisbureau dat NZ de grenzen totaal op slot gaat doen ivm Corona. Er zijn hier nu 19 gevallen. Wat willen wij, nu zo snel mogelijk naar huis of blijven en dan kijken wanneer je weer naar huis kan. Kan maanden duren!
Nou dat willen we natuurlijk niet. Dan maar naar huis, we hebben geïnformeerd bij onze Qatar en die zegt dat alles doorgaat op 7 april. Ook andere Nederlanders hebben dergelijke toezeggingen van hun maatschappijen. Stelt niks voor! Op slot is op slot.
We merken nu sinds 2 dagen dat er bij restaurants, campings etc. wordt gevraagd wanneer je bent binnengekomen. Na 16 maart, stop geen toegang, in quarantaine.
We zijn dus nu teruggegaan vanuit het verre zuiden richting Christchurch onder de plenzende regen en zijn nu nog 3,5 uur verwijderd van de AirPort. We horen binnenkort wanneer we gerepatrieerd kunnen worden. Als het kan???
Er komt dus een abrupt einde aan onze vakantie. Er is gewoon sprake van een wereldcrisis. Dat maken jullie in Nederland ook al mee..Dus wij hier ook, Hopelijk gaat het allemaal goed komen, maar dat is nog niet zeker.
Dank voor jullie medeleven via de app en mail. We gaan het zien en anders komt ook alles weer goed. Veel ouderwetse kussen van ons en ik houd jullie op de hoogte.

• 21 Maart 2020 - 10:36

Judith:

Wat heerlijk dat jullie nog zo intens genoten hebben van de laatste dag en wat ontzettend balen dat ook jullie de reis voortijdig moeten afsluiten!!! Het is heel heftig wat er allemaal gebeurt in de hele wereld en dan kan je maar beter in je vertrouwde omgeving zitten. Ik hoop dat jullie een goeie terugreis hebben en kunnen teren op een paar hele mooie weken in Nieuw Zeeland! Heel veel sterkte! Liefs Judith

• 21 Maart 2020 - 10:56

Anné En Joke :

Lieve Gon en Jan,
    Wat vervelend voor jullie dat de reis zo beëindigd moet worden, maar beter terugkomen dan in nieuw Zeeland nog maanden (wie zal zeggen hoe lang) te moeten blijven, waar het ook niet zo vrijblijvend blijft zoals jullie nu gehad hebben.
    Heel veel succes met terug naar Nederland reizen en denk terug aan alle mooie dingen die jullie nu al gezien hebben.
    By the way, onze vakantie op Gran canaria heeft ook maar 4 dagen geduurd

• 21 Maart 2020 - 12:45

Marijke En Will:

He wereldreiziger wij duimen voor jullie dat 7 april een vlieg dag mag worden. Alvast een goede vlucht.
    Groetjes
    Marijke en Will

• 21 Maart 2020 - 16:35

Ingrid:

ha lieverds, nu wij gaan duimen hoor dat jullie snel terug kunnen en niet tot 6 april rond het vliegveld hoeven rond te hangen, elke dag informerend of het gaat lukken. Wij zien af n toe nog vliegtuigen vliegen, dus Schiphol is nog niet helemaal op slot. maar wel nog maar 2 landingsbanen open.
    Er zijn volgens TV en krant vele gestrande reizigers met jullie in vele landen. Mocht je wel naar Parijs ofzo kunnen, bedenk dan wel, dat alle grenzen in Frankrijk e.d. potdicht zitten. Maar wie weet gaan ze toch regelen dat Nederlanders wel terug kunnen keren.
    Het blijft hier een rare situatie. Maar wij vertrouwen erop dat de aanpak in Nederland goed genoeg is, zodat de stijging van gevallen afneemt. Jullie sterkte en probeer maar goed de mooie herinneringen te koesteren. Anders wordt het zo katterig he . dikke kus

• 21 Maart 2020 - 16:36

Nel Breed:

Harstikke goed dat jullie nog even genoten hebben van Queenstown en Lake Tanu. Je kan het maar meegemaakt hebben toch?
    Maar ik heb vaak aan jullie gedacht te laatste tijd. Hoe jullie dat gaan doen. Vervroegd terugkeren of je tijd uitzitten daar. Ik begrijp dat het nog niet zo heftig is in NZ. Hier is dat wel andere koek. Hier lopen de spanningen aardig op. Ik hoop dat jullie vlucht doorgaat en dat jullie weer veilig thuiskomen. Gaat vast wel lukken hoor. Heel veel succes en we zien elkaar gauw in Holland met heel veel mooie verhalen. Dikke kus op afstand van ons

• 21 Maart 2020 - 21:04

Carla:

Hoi Gon en Jan

Wij hebben genoten van jullie verhalen. Heel jammer dat er op deze manier een einde aan jullie reis komt!
    Ook wij wensen jullie een goede terugvlucht. Hopelijk gaat t allemaal lukken! Sterkte!!

• 23 Maart 2020 - 17:12

Nel Thijssen:

Hoi Gon en Jan,

Wat balen dat jullie vervroegd naar huis moeten, maar de wereld is in korte tijd ook wel heel erg veranderd! En verplicht in een land moeten blijven staat ook heel ver van wat vakantie zou moeten zijn! Gelukkig hebben jullie prachtige weken achter de rug, en ga voor jullie duimen dat de terugreis voorspoedig verloopt. Heel veel sterkte voor de reis naar Nederland en zien elkaar weer hier. Goede reis!! Hartelijke groet van ons aan jullie beiden.