Beijing ontdekken - Reisverslag uit Peking, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Beijing ontdekken - Reisverslag uit Peking, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Beijing ontdekken

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

01 November 2012 | China, Peking

We hebben al heel wat gezien van Beijing. De eerste dag gingen we naar het beroemde Plein van de Hemelse Vrede. We stonden ons te vergapen aan de grootsheid van het plein en ons voor te stellen hoe het zou zijn als hierover 1 miljoen soldaten marcheerden. Ik zei tegen Jan, zullen we effe een fotootje schieten. Ja, helaas batterijen leeg. Dat overkomt alleen mij, maar goed we hebben een iPad (al een week) dus daar dan maar mee fotograferen. Hoe moet dat???? Er stonden gelijk 10 Chinezen om ons heen te kijken en wij wisten niet hoe het moest. Uiteindelijk is het toch gelukt. De Verboden Stad prachtig. De volgende dag gingen we naar het zomerpaleis van de keizers. Gelegen aan een groot meer en heerlijk om te vertoeven. De temperatuur is momenteel boven normaal rond de 16-18 graden maar de hele dag zonnig. Dat treffen we toch maar weer. Gisteren begonnen we met de Minggraven, ook heel bijzonder. Daarna reden we naar Mutianyu waar we de muur beklommen. We vonden het fantastisch, wat een ervaring en hoe hebben ze dat ooit kunnen bouwen. We gingen met een gondel omhoog en toen hebben we ongeveer een uur gelopen om met een ander skiliftje weer naar beneden te gaan. Heel bijzonder ! De drukte bij de evenementen valt ons erg mee. het lijkt wel rustig als je ziet hoeveel bussen er kunnen staan. je ziet natuurlijk wel die groepen chinezen met rode petje en een mevrouw met een vlaggetje, maar we hebben er tot nog toe geen last van gehad.
De stad Beijing vinden we ook bijzonder, omdat het een Aziatische stad is maar de mensen gedragen zich communistisch. Wat ons onmiddellijk opviel was dat er zoveel openbare toiletten zijn. Dat komt omdat men nog geen riolering in huis heeft. Op zich goede voorziening natuurlijk maar als je erin gaat zit je met 8 vrouwen tegelijk zonder tussenschotten te plassen. Op zich natuurlijk niet erg (doe je bij de 4daagse ook) maar het is wel even grenzen verleggen. Nou ja, daar reis je voor.
Verder hebben we onze draai met het heerlijke chinees eten nog niet echt kunnen vinden. We vinden het allemaal maar mwahhh. ...maar we houden hoop. Vandaag gaan we naar de Tempel of Heaven en de hutongs bezoeken. Morgen gaan we met de trein naar Tianyuan en de dag erna naar Pingyao. Dan begint het echte reizen. We houden je op de hoogte.

Wauwiedepauwie,

Dat zijn goede berichten. Opa en oma foto's maken op de Ipad op het plein van de hemelse vrede. Nu nog even uploaden op de weblog en jullie zijn helemaal meegegaan in de moderne tijd!
    Goed te horen dat jullie muur- ervaring fantastisch was. en heerlijk dat het lekker rustig is. Geniet ervan!
    Vannacht in de trein richting Pingyao, nemen jullie lekker instant noodles mee? beetje kokend water erbij, heerlijk!! ;).

• 01 November 2012 - 09:23

Marieke:

drie keer hetzelfde verhaaltje is ook leuk!