Geisers en bubbelbadjes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Geisers en bubbelbadjes - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Geisers en bubbelbadjes

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

05 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hey hallo,
Hier zijn we weer. We hebben een dag besteed aan geothermische vlaktes oftewel geisers en bubbelbadjes. We gingen naar Wai-o-Tapu Wonderland. Nou geen woord gelogen wat een bijzonder landschap hebben wij ervaren. Het begon ‘s morgens om 10 uur verzamelen want dan ging de geiser spuiten. We zaten daar met 100 man en ze doen een beetje zeepsop inzet gat e; ja hoor, hij gaat spuiten. Klaar met de voorstelling. We voelden ons een beetje ANWB.-gasten. Dat wel!
Maar later gingen we het park in, groot uitgestrekt in een prachtige natuur. Overal bubbelende kraters, meren en baden in alle kleuren. Prachtig om door te wandelen en te zien in een zeer bijzonder landschap. Ik stel me IJsland ook zo’n beetje voor maar dan niet tropisch. Een prachtige dag en we eindigden op een camping aan Lake Taupo. Een hele mooie plek met een fenomenaal uitzicht over het meer. Hier wil je dagen blijven. Er valt hier veel te wandelen. Waren we ook van plan.
Alleen de volgende dag was er regen en niet zo’n beetje. Goede raad was duur, nou dan gaan we naar Napier een prachtig kustplaatsje. Ok rijden dan maar, regen, regen!!!
De NZ-ers zijn bijzonder blij met de regen. In het voorjaar en de zomer heeft het hier nauwelijks geregend. Overal is wateralarm, 5 min. douchen, niet je auto wassen etc. Dus zij doen ongeveer de regendans. Wij helaas iets minder
Napier is een leuk historisch plaatsje, wat we eigenlijk merendeels vanuit de auto hebben gezien, vanwege ja ... wrijf het er maar in vanwege de regen.
Gisteravond de reisplannen gemaakt en we gaan zaterdag met de boot over naar het Zuidereiland. Een 3,5 uur durende cruise door de fjorden. Prachtig, vorige keer hadden we slecht weer en konden we niet buiten zitten. Hopelijk deze keer wel. We hebben er zin in.
Vandaag zijn we naar Palmerstone gereden en was het weer alweer lekker zonnig, hoewel er een enorme wind staat.
Morgen naar Wellington, waar de boot vertrekt.
Nou ja, dan vanavond maar ff yahtzeeen! Ik wil even kwijt dat ik met 8-4 voor sta en dat is in JAREN niet gebeurd, omdat Jan altijd mazzel heeft en wint. Dus ...... see you!

• 05 Maart 2020 - 10:04

Marieke:

Het klinkt goed daar. Mooie beelden ook zo nu en dan, en ach .. een beetje regen. Maakt het uit! Geniet lekker daar! En succes met yahtzee!

• 05 Maart 2020 - 13:01

Anné En Joke:

Wat een leuke verslagen weer en wat zien jullie weer veel mooie en bijzondere dingen. Dat beetje regen kan de pret niet drukken toch, overwegend zonnetje en het water maar even opzoeken in zwembaden en dergelijke

• 06 Maart 2020 - 11:18

Marijke:

Te gek wat jullie allemaal zien en beleven. Jammer dat jullie geen foto’s van Wonderland hebben gemaakt, ga nog even terug, geintje.

• 07 Maart 2020 - 17:23

Nel Breed:

Leuk om weer te lezen. Er komen allerlei herinneringen boven. Dat van die geijsers hebben wij 'n keer in de VS gezien. Was inderdaad prachtig om te zien. Bijna 'n surrealistisch landschap met veel wit gesteente waar dan van alles uit komt bubbelen en stomen, herinner ik me. Heerlijk dat jullie zo genieten. Ga zo door. En doe je best met yahtzeeen hè, Allebei trouwens hoor. We gaan er niet een voortrekken!!