Mooie natuur in Guilin en Yangzhuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Mooie natuur in Guilin en Yangzhuo - Reisverslag uit Yangshuo, China van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Mooie natuur in Guilin en Yangzhuo

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

19 November 2012 | China, Yangshuo

We vlogen dus naar Guilin en kwamen midden in de nacht aan. Een vrouwelijke taxichaufeuse bracht ons met een slakkengangetje naar ons hotel. Dat is op zich wel bijzonder want de taxi's rijden hier als gekken. De volgende ochtend mieserde het en we werden wakker van de gymmende oudjes onder ons hotel. Heel leuk, allemaal 60-plus staat hier te rekken en te strekken op een ontspannend muziekje. Ik ben trouwens nog vergeten te vertellen dat ik op de boot Thai Chi lessen heb gevolgd. 'S morgens om zeven uur op het dek Thai Chi van de fysio. Ik was samen met een Duits echtpaar de enige westerling. De jongen sprak alleen Chinees, dus ik heb ik er veel van opgestoken. Toch lekker zo buiten!
Guilin is een provinciestadje ( maar ...!!! 750.000 inw) en heeft naast een mooie natuur veel bezienswaardigheden, die we even gedaan hebben. De volgende dag zakten we met een boot de rivier af naar Yangzhuo. De tocht duurde vier uur en gleed door een prachtig karstgebergte. Echt een fantastische natuur, maar het regende pijpenstelen. Dat was jammer.
Maar de volgende dagen werden goedgemaakt door een heerlijk zonnetje en een graadje of twintig. Yangzhuo is toeristisch , maar leuk. Eindelijk weer een jus d'orange en brood!!!! Yanghzuo is ook prachtig gelegen in de natuur. We hebben er prachtige wandelingen gemaakt met Wendy. Zij bood zich aan als gids. We doen dat eigenlijk nooit, maar met Wendy deden we het. Omdat zij ging doen wat wij wilden namelijk wandelen door kleine dorpjes, rijstvelden en langs de rivier. En niet naar winkels, tempels, grotten of wat dan ook. Nou het pakte heel fijn uit, we hebben drie uur gewandeld door de bijna surrealistische pieken van het Karstgebergte en zij vertelde over de natuur. Ze is boerin en spreekt een aardig woordje Engels en verdient een centje bij van de toeristen. We zijn in haar geboortedorp geweest, zij vertelde over de gewassen en het was een heerlijke dag. Aan het eind van de dag moesten we Wendy ongeveer dragen,want ze kon niet meer. Drie uur lopen was haar eigenlijk teveel.
We waren blij de natuur van China te zien we zijn natuurlijk de afgelopen drie weken als twee Jappen door China getrokken.Van highlight naar highlight en misten een stukje platteland en natuur. Hier hebben we het gezien. Hier hebben we ook gezien wat een ontwikkeling dit land doormaakt. Op de markt hebben we ons vergaapt aan wat er hier allemaal gegeten wordt. Ik nam ergens een gegrild kippetje en ineens keken twee ogen me aan. Dat was de kop van de kip, voor het gemak mee gekookt en op mijn bord. Toch effe wennen hoor!
Vanuit het platteland namen we gisteravond de nachttrein ( 13 uur) naar Shenzhen om morgen naar Hong Kong te reizen. Nog twee dagen Hong Kong en dan vliegen we naar Auckland. Het is een bijzonder gevoel. Normaliter is dit het einde van je vakantie, maar nu wacht er nog een avontuur en over een maand nog een. Wat een luxe!!!! We facetimen leuk met het thuisfront. De kleine Noor loopt!!! Hier in China zijn veel hotels met wifi.Nieuw Zeeland zal wel wat moeilijker worden. Maar nu eerst op naar Hong Kong of all places !!!!

  • 19 November 2012 - 12:42

    Ingrid:

    ha Gon en Jan
    dat zal wel een overgang zijn zeg: HongKong, het drukbevolkste gebied per vierkante kilometer
    Leuk dat die kleine Noor loopt!
    veel plezier in nw zeeland; ik kijk uit nar de berichten!

  • 19 November 2012 - 12:42

    Ingrid:

    ha Gon en Jan
    dat zal wel een overgang zijn zeg: HongKong, het drukbevolkste gebied per vierkante kilometer
    Leuk dat die kleine Noor loopt!
    veel plezier in nw zeeland; ik kijk uit nar de berichten!

  • 19 November 2012 - 12:45

    Ingrid:

    hoi hoi
    op een of andere rede komt mijn reactie er elke keer twee keer op: niet omdat ik zo belangrijk ben hoor
    was nog vergeten te schrijven dat ik de foto's heeeeeeeel mooi vind!

  • 19 November 2012 - 12:45

    Ingrid:

    hoi hoi
    op een of andere rede komt mijn reactie er elke keer twee keer op: niet omdat ik zo belangrijk ben hoor
    was nog vergeten te schrijven dat ik de foto's heeeeeeeel mooi vind!

  • 19 November 2012 - 13:15

    Carla:

    Hoi Gon en Jan

    Kan me voorstellen dat t een verademing is om lekker rustig te wandelen. Mooi die foto van t Kartstgebergte!.Nu nog even de drukte van Hongkong (Wat me ook een hele ervaring lijkt!) , dan zal de rust in Nieuw Zeeland je daarna wel goed doen. Ook daar zijn internercafes hoor, in bijna alle (middel)grote plaatsen. Dus we verwachten nog meer prachtige verslagen en foto's!!! Geniet er weer van!!

  • 20 November 2012 - 16:41

    Marieke:

    Ha opie en omie,

    jullie hebben al een heuse schare aan fans op de site. Wat leuk!
    Wat gek he, dat het zo snel gaat. China zit er alweer bijna op. Op naar HK!
    GEniet er van! nog even het beste van twee werelden meepakken en dan lekker NATUUR!!

    Veel plezier,

    kuskus

  • 20 November 2012 - 16:42

    Marieke:

    Interessant bijschrift bij de kappersfoto..

  • 20 November 2012 - 22:33

    Nel Thijssen:

    Hoi Gon en Jan!
    Hier even een reactie op de leuke reisverslagen en de geweldig mooie foto's! Wat is het toch een héél ander land, je bent echt in een andere wereld!
    In het begin was het wel even afzien, ik hoorde dat er sneeuw was gevallen in Beijing, dus koud, en aan de foto's later te zien kwamen de bontmutsen goed van pas. De tocht op de rivier lijkt me ook prachtig. Maar vanaf nu wordt het alleen maar warmer. We wensen jullie een heel goede reis verder en blijven jullie verslagen met interesse lezen!
    Nog veel plezier, en genieten!
    Groet, Nico-nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janengonny

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 22976

Voorgaande reizen:

17 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

19 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Out of Africa

27 Oktober 2012 - 19 Januari 2013

Our great adventure

Landen bezocht: