Aankomst in New Zealand - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Aankomst in New Zealand - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Aankomst in New Zealand

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Coromandel

We hadden een goede vlucht en kwamen rond elf uur 's morgens aan in Auckland . Wat een rust op de luchthaven een vriendelijke beambte die vroeg wat we gingen doen en wenste ons een fijne vakantie. Oh, wat relaxed hier allemaal . Douane, nothing to declare, nee do you have trekkingshoes. Yeh, on mij feet. OK, bye,bye. Toen kwamen we bij een dienstklopper en hij vroeg op dringende toon, waarom ik niet had gezegd dat ik trekkingshoes in mijn koffer had. Ehhh.... Nou ik heb 2 paar. Open maken die koffer, zit er mud aan. Nee, ze waren schoon. En u heeft gezegd niets in te voeren. Ja dat klopt. u hebt echter 3 bananen in uw tas. Oh, ja vergeten op te eten voor de vlucht. Nou ja, lang verhaal kort, we werden meegenomen en moesten een boete van 400 NZD, te weten ongeveer 270 euro betalen omdat we hadden geprobeerd 3 banaantjes in te voeren. We waren natuurlijk woest maar er was geen ontkomen aan. Welcome no worries klimaat, welkom to NZ. We waren we wel en beetje doodziek van.
We liepen dan later ook een beetje verdwaasd door Auckland, een klein stadje vergeleken bij wat wij gewend zijn. Ineens viel het mij op dat er allemaal Chinezen door de straten liepen. Ik dacht echt begin ik nu door te lopen, of hoe zit dat. Allemaal Chinese, Japanse, Maleisische eethuizen. Hallo, ik zit toch in een ander werelddeel. Er blijken dus inderdaad veel immigranten vanuit Azië naar NZ te komen.
Lekker gegeten aan de haven om ons humeur op te vrolijken en de volgende ochtend hebben we camper opgehaald. Wat een schattig leuk, mooi van alle gemakken voorzien twee persoonscampertje hebben wij !!! We werden er helemaal vrolijk van. De eerste de beste super had een goeie aan ons, want we kochten alles wat we de laatste maand niet hadden gekregen. biefstuk, boontjes, aardappels, yoghurt etc. Etc.
Zo de koelkast en vriezer zit vol, rijden maar? We maakten een prachtige tocht langs de kust naar Coromandel. Mooie camping uitgezocht en de boel uitgepakt en orde op zaken gesteld. Vanochtend zaten we zo lekker te ontbijten in het zonnetje, dat we besloten vandaag hier te blijven en lekker van het mooie uitzicht te genieten. We maakten al een spannende wandeltocht tijdens het laag water naar naburige baaien en sprokkelden een maaltje supergrote mosselen bij elkaar. Net even lekker gekookt en je weet niet wat je proeft. Zo lekker! Nou zoals jullie zien, beginnen we de nieuwzeelandse vibe al te pakken te krijgen. We gaan nu onze plannen voor de komende weken maken. Wordt vervolgd.

  • 26 November 2012 - 09:28

    Ingrid:

    welkom in nw zeeland
    nou wel lekker weer zo te zien, en een moppige camper
    betreft de bananen; ach...........het is minder dan €100,- per banaan: dat valt dus wel mee toch? :-)
    veel plezier down under

  • 26 November 2012 - 10:03

    Ton :

    Beste Jan en Gonny,

    Jeetje!! wat een verhalen. Wat zijn jullie bevoorrecht om dit mooie avontuur te kunnen meemaken.
    Ik ben een trouwe lezer van jullie belevenissen en probeer in jullie schoenen te staan, maar dat lukt me niet erg. Ik denk dat weinige kunnen voorstellen wat jullie nu meemaken.
    @jan, het gaat op het werk goed en Arno vervangt je prima. Hier hoef je, je geen zorgen om te maken.

    Samen heel erg veel plezier in de 2 volgende etappes.

    Vriendelijke groeten
    afdeling TEB (OSF2)
    Ton

  • 26 November 2012 - 11:16

    Marieke:

    Tjonge jonge wat een dikke mosselen! Lekker!! Neem er een lekker banaantje bij ;)

    Kus

  • 26 November 2012 - 11:16

    Marieke:

    Tjonge jonge wat een dikke mosselen! Lekker!! Neem er een lekker banaantje bij ;)

    Kus

  • 26 November 2012 - 15:22

    Carla:

    Jammer van die bananen!! Maar de rest van de mensen zijn gelukkig aardiger!!!! Ben je ook al bij de Hot water beach geweest? Is nu vlakbij!! Ik herken de camping!! Grappig is dat. Maar ik ben wel n btje jaloers hoor. Het is hier maar grauw en grijs. Geniet er van!!

  • 27 November 2012 - 15:17

    Rob En Carla:

    Hoi Jan en Gon
    Een beetje laat dan nooit maar ik ben een tijdje weg geweest en geen mail gelezen, wat maken jullie mooie en bizarre dingen mee, dat Nieuw Zeeland lijkt ons ook wel wat, misschien in de toekomst.
    Ik wist alleen niet dat daar het fruit zo duur was, zal ik rekenig mee houden.
    Misschien een paar dagen alleen mosselen eten heb je het alweer terug verdient.
    Genieten jullie maar weer lekker verder, we blijven jullie volgen.

    Groeten Rob en carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janengonny

Actief sinds 12 Okt. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 22998

Voorgaande reizen:

17 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

19 Februari 2020 - 09 April 2020

Aotearoa down under

23 Oktober 2014 - 23 November 2014

Out of Africa

27 Oktober 2012 - 19 Januari 2013

Our great adventure

Landen bezocht: