North Island - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu North Island - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

North Island

Door: Gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

30 November 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hi Folks,
Vanuit Cormomandel reden we de smalle en bochtige kustweg naar Rotorua. Dat was gelijk een vuurdoop voor Jan wat betreft het rijden. Links rijden met een camper van drie meter breed en zeven meter lang. Het is een uitdaging maar het is gelukt!!!
De natuur is overweldigend mooi, rainforest begroeiing, hoge rosten en duizelingwekkende uitzichten op zee. Onderweg deden we het Hot Water Beach aan. Bizar, je loopt een stukje over het strand en ineens zitten er allemaal mensen in een kuiltje met heet water. Wij maakten met onze voeten ook een kuiltje en renden hard weg, zo heet als dat was. Loop je een paar meter verder is het niet meer. Vanuit Rotorua maakten we een prachtige wandeling door de Redwoods (hele hoge bomen) en deden we de Volcanic Valley aan. Een prachtig natuurpark waar je al lopend van de ene geiser naar het andere hotlake loopt. Allemaal het gevolg van vschillende erupties van vulkanen.Gelukkig kregen we er een schriftelijke uitleg bij. Vragen die ik nog heb kan ik altijd nog stellen aan mijn vriendin Carla, die geologe is. We hebben heerlijk in hete thermen gebadderd en genoten van de prachtige omgeving. Het weer is rond de twintig graden overdag, maar de ochtenden en avonden zijn koud.
We lopen natuurlijk toch steeds een beetje te vergelijken met China. Nou ik kan je vertellen dat de cultuurschok Hong Kong naar Auckland groter is dan van Nederland naar China. Ik vertelde al dat we in Auckland veel Aziaten zagen, OK... Daarna niet meer gezien. Wat ons wel opviel was dat er ontzettend dikke mensen hier rondlopen itt China . Daarin iedereen slank en mijn mening dat Chinezen vaak niet de mooiste mensen zijn, heb ik moeten bijstellen. Er wonen hier dus geëmigreerde blanken en afstammelingen van de Maori. Dat verschil is heel duidelijk. Er wordt hier enorm veel fastfood gegeten, McDonald's en KFC zijn hier in elk gat te vinden. We gingen van de week eigenlijk voor het eerst buiten onze caravan eten en het was moeilijk wat lekkers te vinden. Onze caravan bevalt heel goed. Het is zo'n praktisch, van alle gemakken voorzien karretje, dat we er helemaal verliefd op zijn. Er zit zelf een buiten BBQ aan vast. Die hebben we we gebruikt, maar buiten eten is nog een beetje te koud.
Vanuit Rotorua gingen we naar Taupo. Daar bedachten we zondag met de boot naar het zuidereiland te gaan. We probeerden te boeken, dat lukte echter niet er werd gestaakt. OK...... En wanneer gaan we weer werken....over 7 dagen. Nou het roer moest dus om, zo reden we gisteren al richting Wellington om vandaag al met de boot richting zuidereiland te gaan. Helaas liet het weer het een beetje afweten, maar wat een fantastische cruise was dit. Je vaart gewoon door de fjorden. Vanaf morgen gaan we het zuidereiland verkennen en hopen op veel zon.
Aio kouiri ( tot ziens in het Maori.... Land van de kiwi, wel lekker)

• 30 November 2012 - 09:59

Marieke:

Wauw! wat een mooie foto's!
    lekker aan de BBQ??

• 30 November 2012 - 12:39

Ingrid:

ha lieve jan en gon
    wat is het daar mooi zeg!!!! carla heeft haar fotoboek al naast de mails liggen: en geniet haar vakantie voor de tweede keer! ( had op dezelfde camping gestaan!!!!!)
    veel plezier en rij voorzichtig!

• 30 November 2012 - 12:39

Ingrid:

ha lieve jan en gon
    veel plezier en rij voorzichtig!

• 30 November 2012 - 22:21

Nico:

gon ik lees met plezier je verhalen ,maar volgens mij moet je niet overdrijven een auto mag maximaal 250 cm zijn groetjes en geniet ervan
    nico

• 01 December 2012 - 10:04

Anné En Joke:

Lieve Jan en Gon,
    Wat een leuke verslagen, we genieten ervan en wat maken jullie veel mee, wat een indrukken. Inmiddels een week of 6 weg en al zoveel gezien - blijf vooral genieten want voor je het weet zit je weer in Nederland, dikke kus van ons en we wachten met spanning op de volgende verslagen,
    Anné en joke

• 02 December 2012 - 10:48

Carla:

Jee wat gaat t snel! Nu al weer op het Zuidereiland!! Kan me voorstellen dat de overgang van China naar Nieuw Zeeland groot was!! Rob en ik krijgen helemaal de kriebels en zouden zo weer terug willen!!!
    Wij wilden aan t einde van de reis ook onze camper wel meenemen naar Nederland. Zo gehecht waren we aan dat ding!!! Geniet maar weer lekker!!
    gr Carla