Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu Abel Tasman - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Janengonny Aland - WaarBenJij.nu

Abel Tasman

Door: gonny

Blijf op de hoogte en volg Janengonny

11 Maart 2020 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hi guys,
Nou we zitten in het Abel Tasman National Park. Je weet niet wat je ziet. Een enorm park met 1 autoweg erdoor. Tropisch regenwoud en prachtige kusten met baaien. Fanatiekelingen wandelen hier weken met een rugzak doorheen van de ene hut naar de andere. Top natuurlijk, maar voor ons natuurlijk niet meer. Abel Tasman is een (natuurlijk Nederlandse!!) ontdekkingsreiziger, die Nieuw Zeeland heeft ontdekt in 1642. Hij schrok zich rot van die Maori’s er werden 2 matrozen gedood en toen is hij gevlucht. 300 jaar later is dit park naar hem vernoemd. Ben je als Nederlander toch een beetje trots op.
Nou is er hier een Abel Tasman Greet Coastal Track en dat kun je in vier dagen wandelen. Dat was ons even teveel, maar er vaart ook een soort taxibootje en dat brengt je naar een baai en haalt je vervolgens weer op in een volgende baai. Nou dat leek ons wel leuk. We lieten ons afzetten in Midlands Bay en gingen 4 uur lopen over de Coastal Track naar Anchorage Bay. Die baaien zijn slechts per boot bereikbaar er is verder geen weg. Je hebt hier een enorm verschil tussen eb en vloed, wel 6 m. Het wandelpad wordt hierdoor ook beïnvloed. Soms kun je afsnijden over het drooggevallen wad en soms moet je kilometers om. Het pad is prachtig, soms een beetje klauteren met stenen, maar over het algemeen goed te doen. Net als je denkt, God wat duurt lang is er alweer een bordje. Perfect, maar vooral adembenemend mooi. Berg op en af en natuurlijk prachtige doorkijkjes op zee of lagunes en onderwijl loop je door een tropische regenwoud. We eindigden op een hagelwit strand. Een topdag, want het was ook nog eens heerlijk zonnig weer en deze wandeling komt echt in onze top10 allertijden wandelingen.
Nog even lekker op het strand gezeten en weer met het bootje naar huis. Hier zouden we nog wel langer willen blijven, maar helaas er is nog zoveel te doen. We spreken natuurlijk ook andere reizigers en dan word je helemaal nieuwsgierig.
Nee, we gaan nu richting Marlborough en gaan af op de Wineries. Wijnen, wijnen haha. Jullie horen hierover binnenkort meer.
Kussen van ons!

• 11 Maart 2020 - 12:56

Irene Rutte:

wow! prachtig!
    veel plezier verder daar, tegenvoeters!

• 11 Maart 2020 - 20:54

Marieke:

Hi! Zo... dat ziet er effe mooi uit! Fantastic!!
    Ik zou zeggen neem vooral je tijd toch voor mooie wandelingen. Geniet geniet! Kussss van ons allemaal!

• 12 Maart 2020 - 10:41

Ingrid:

prachtig gon en jan. wel genieten hoor, hoewel ik die hangbrug wel eng vind :-)
    geniet maar lekker, hier alleen gedoe over de corona.